В минулoму рoці нeoднoрaзoвo булo aкцeнтoвaнo увaгу нa зрoстaнні прeміaльнoгo сeгмeнту нa укрaїнськoму aвтoринку. Зрoзумілo, щo він зріс кількіснo нa 90%, у пoрівнянні з 2022-м — пeршим рoкoм війни. Aлe вeсь aвтoринoк зa 2023 рік зріс нa 62%. A цe oзнaчaє, щo сeгмeнт Premium зрoстaв швидшими тeмпaми. Чи мoжнa нaзвaти тaкий ріст фeнoмeнaльним нa фoні війни?
Нaгaдaємo, щo в 2023 рoці укрaїнці придбaли 65 089 нoвиx aвтoмoбілів, щo знaчнo більшe зa минулий рік (40 076), aлe 2022-й стaв нaйгіршим, ибо сама незалежність України була під загрозою. Звісно, що минулого року всі ресурси були направлені получи и распишись стримування ворога і більшість українців, які планували купити нову машину маловыгодный стали цього робити.
Відкладений попит — це одна з основних причин більш ніж півтора-кратного росту ринку цьогоріч. Относительно це свідчать дилери. Інша сила — це відсутність інструментів к інвестування коштів, тому аппарат з грошима обрали інвестувати в улюблене (авто)машина. Третьою причиною можна назвати психологічну впевненість в нашій перемозі, що також мотивує людей до самого купівлі дорогих товарів. Сюди ж можна віднести бажання дозволити собі тетька, на що довго відкладав і хочеш собі дозволити, ибо невідомо що з собой принесе завтрашній октиди.
В минулому році українці витратили нате нові автомобілі 2,155 млрд євро, тобто, середня вартість однієї автівки склала 33 108 євро. Раздел дешевих машин майже невыгодный змінився (+10,63%), получи фоні загального росту ринку (+62,41%), та склав 13,64% від загального об\’єму але 6,09% від загальних витрат сверху нові автомобілі: було продано 8875 автівок середньою вартістю 14 800 євро.
Люксові автомобілі вартістю понад 400 тисяч євро вслед штуку знайшли 38 власників проти 59 минулого року — це лише 0,06% ринку але 0,56% від грошового об\’єму. Звісно, мільйонери можуть мати маловыгодный один і невыгодный два таких автомобілі, а цілі колекції, але в ринку вони минутку не роблять.
Основний об\’єм складають автомобілі, які максимально наближені накануне середньостатистичної вартості, тому їх можна класифікувати як Volume. Получи такі в 2023 році прийшлось 65,89% ринку либо 42 884 выкрутасы, що держи 71,65% більше, ніж дилери реалізували позаминулого року (24 984). Але в фінансовому вимірі в них припадає менший відсоток — 53,26%, тобто, середня вартість нової автівки масового сегменту в 2023 році склала 26 763 євро. І це більше минулорічного показника, коль в цьому ж сегменті вартість була біля 25 956 євро. Хоча, це пов\’язано малограмотный стільки з тим, що українці почали купувати кращі машини, а з ростом цін.
А с сегмент Premium минулого року збільшився майже вдвічі: клієнтам було передано 13 292 машини (+89,59%) проти 7011 у 2022 році. Тобто, кожна п\’ята нова автівка відносить поперед преміального класу. А в фінансовому об\’ємі це всі 40%, адже середня вартість преміальної автівки склала 65 тисяч євро аль більш ніж вдвічі більше из-за автівку середнього — об\’ємо-утворюючого — класу.
Возле цьому, середня вартість машини Premium сегменту минулого року була навіть трохи вищою (65 810 євро), що може свідчити ради знижки держи такі автомобілі, акційні розпродажі та популярність пакетних комплектацій в 2023 році. Дилери в особистих бесідах підкреслюють, що їм вдалось знайти багато нових клієнтів завдяки більш привабливим цінам нате машини, які раніше вартували більше.
Зокрема, напрочуд успішним видався рік чтобы AWT Bavaria, дилерам якої вдалось реалізувати рекордну кількість BMW — 4263 машини нежто на 136,7% більше ніж у 2022 році (1801). BMW у 2023 році безвыгодный залишили жодного шансу своїм конкурентам з Audi (1580 стукко і +78% росту продажів) та Mercedes-Benz (2601 та +46,8%). В преміум-сегменті кращий ріст показав тільки Lexus (+148%), але в загальному заліку (1892 фокусы) їм по BMW далеко, хоча пропонувати пакетні комплектації японцям легше, ибо вони получи и распишись відміну від німецьких брендів, никак не намагаються зробити зі своїх машин инженер в плані комплектацій.
Минулий рік видався провальним про Infiniti (-28,57%) з результатом 75 мрамор. Теж саме стосується Jaguar. Навіть китайський Zeekr завдяки «сірим» дилерам реалізував 153 електромобіля.